سيارة مرسيدس kompressor C200 للبيع حديثه بسعر مغري

سياره C200 kompressor مرسيدس موديل 2005

وسوف اكتب مواصفاتها تحت كل صوره



الاثنين، 26 يوليو 2010

حصريا كلمات البوم امانى السويسي انا مش ملاك 2010


هذه الصورة تم تصغيرها . أضغظ على الشريط الاصفر لعرضها بالكامل. The original image is sized 698x574.



انا مش ملاك

أنا مش ملاك وعامله فيها خليا من الذنوب أنا إنسانه عاديه
ما فيش ولا واحده كاملة وما عند هاش عيوب في كل الدنيا دية
لكن مين يستحملني لو أنت ماكنتوش ستحملني ومن بدنيا دي غيرك يعرف بس زاي يعاملني
لوفيا عيوب قول هالي حن لي وجاملني وسعتها يا حبيبي أنا هديلك عينيه
أنا مش ملاك وعامله فيها خليا من الذنوب أنا إنسانه عاديه
ما فيش ولا واحده كاملة وما عند هاش عيوب في كل الدنيا دية
أنا أبيع الدنيا على شان خطرك أنا أبيعه قصاد نظره شوق
على شانك أتغير بس أنا ماتغير بسواء
أنا مش ملاك وعامله فيها خليا من الذنوب أنا إنسانه عاديه
ما فيش ولا واحده كاملة وما عند هاش عيوب في كل الدنيا دية


سيد الناس
ياسيد الناس حبك بقلبي روحي وعنيا
من كل الناس انت العزيز الغالي عليا
حبك عيشني احساس كبير طايربيا
ما يهميك كلام الناس خلي اللوم عليها
لا لا تلوم قلبي لو جن جنونو حبو وعلى اش نخبي
سحرني بنظرات عيونو
كلك الى فيك حببني فيك حب لليل لنجماته
من شوقي ليك مالكني خوف على قلبي من نبضاته
نار قلبي فيك ما تنطفئ ياشمعتى مابين ايدك تبد الحياه
لا لاما تلوم قلبي لو جن جنونو حبو وعلى اش نخبي
سحرني بنظرات عيونو
لو شافو الناس حبك بقلبي روحي وعنيه
من كل الناس أنت العزيز الغالي عليه
حبك عيشنى إحساس كبير طاير بيه
مايهم كلام الناس خلى اللوم عليها روح
يا زين الزين يا حب سنين محتاجه نورك عيني
لو عشت معاك عمر في هواك والله ما يكفيني
يا روح الروح وين ما نروح ترجع لك خطواتي
اة من ليمين ماهم عارفين انك سبب لاحياتي
ياسيد الناس حبك بقلبي روحي وعنيا
من كل الناس انت العزيز الغالي عليا
حبك عيشني احساس كبير طايربيا
ما يهميك كلام الناس خلي اللوم عليها

مش مرتحاله

مش مرتاحالو ، مش عارفة ليه
انا شكه في بس اعمل ايه


كل يلي قالو كان كلام بريئ
وياريت في شي مسكاه عليه


انت اول يوم سهرت اليل ولا يوم حيبعد
ويشعق بدالي وانا الى ببعد ومش حاسه في


ال جاي يقولى بعدك دا نار وانا لليل نهار قدام عنيه


دي مش عو يده يسال كتير وكمان يغير لو بغيب عليه


من ورايا


من ورايا
وببقى عارفه .. وببقى فاهمه
كل حاجة من ورايا
كتير بفوت .. كتير بموت
اي شك يجيني فيك
ده انا ياما .. عشت ساكته
شفت بعينيي شيء مش طبيعي
وقلت لسه .. اديله فرصه
بكره هـ يبقى انسان طبيعي
انا بس خايفه .. اهون عليه
وان بايديك تقسى عليي
واروح منك
واللي تاعبني اوقات كتير
اني بغيب .. وبخاف يكون
ده بقى طبعك





ما في إلك
اخ اخ يايا بابا
اديش عم دريك ومابقدر داويك كل مازعلت بزعل أنا وراضيك
مافى قالك مافي اكتر من هيك لو بدك قلبي وعينيه تكرم عينيك
صدقني دخلك صدقني ماحدا غيرك علقنى تتجوزني ببطلقني مابحب عليك
أنا أنا أنا ما بحب عليك
بدك تسقيني المرا المر بايدك حلوه لو حتى ميه مرا حبك مابدله
عم تحكي هيك لا أنك بدنيا ما في منك بتغنجني بدلعني
بطفيني وبتولعني ومابحب عليك
أنا أنا أنا ما بحب عليك
بدك توعدني بكرا بنطر واعدك وبضل خلى براسك هل فكرا
لا بتعب ولا بمل
عم بحكي هيك لا انك بدنيا مافى منك
بتغنجني بدلعني بطفيني وبتولعني ومابحب عليك
بطفيني وبتولعني ومابحب عليك
أنا أنا أنا ما بحب عليك


العهد الجديد

نهوا كي ومثلاً الشمس وسحر الليل والا نسو
وحاملة الطيب لا ترسو لا شاطيك
تاريخ العز ماضيكي والعقد الجديد يناديكي
يا تونس الخضراء يا جارت السما قلباً هايم فيكي
يا نبض الجمال بقلب الجمال ورمز الإباء ونبع الرجال
ونهر الوفاء وارض الإعطاء وحلم الربيع وفيها الكمال
لا أرضك الخلود لا شعبك الورد لو لم تكوني تونس لا معنا للوجود
رياضك الفيحاء تتطاول العلياء تحية المعطاء بخيريها تجود



يا قلبي يا مسكين

ياقلبي يا مسكين حبيبته ماحبوك اهديتهم وردة حطو بطريقك شوك
وأنت الى مغليهم تاخد وتعطيهم وتفتكر فيهم إلين مانسيوك
كبرت معناتك يا قلبي بديهم والهم وآهاتك ماهز شي فيهم
مع هاذ بتناديك بحبهم عادي وتنوح وتنادي كل مامشى وخلوك
ما تعرف الفرحة تتعذب وصابر يا قلبي فوق وأصحه لا متى تكابر
الى متا ونحنا نخدع ملامحنا والهم ذابحنا والناس ما هموك
حبيت وماحبوك


هي جزاتي

هي جزاتي تنسى حبي وزكرياتى هي جزاتى الحزن يمالى حياتي
هي جزاتى بعد عشر العمر الي كانت بعد روحي فيك ماعانت
تبدالى بكزب حياتى
لوكلام الدنيا ينفع كنت اعاتنب كنت الوم لا عتزارك الي يشفع
لا دموع إلها لزوم لو شبابي الى راح يرجع عن هواك سهران لاصوم
عن الغرام إلى كان اسافه لما بعته بكم مكان راحت وبعت المسافه
بعته وضيعت المكان اسوتك بعد لاطفه مرات مع ظلمك كمان

في الحلم
كان في الحلم كل ليله يجي يمسك في أيدي واحس بي
أجي اقوم أشوف القا بعيد وأدور عليه واشتاق إلة
يالي أنت عشت عمري كله ليك
ولا يوم جوا الحياة كنا سواء
أزاي بالحلم دايماً أحس فيك وأصحه
ولقيك صوره وأديبه بالخيال
ياسلام لو عشنا مرا انا وانت برا الحلم يوم
يا سلام لو في لحقيقه اعيش معاك أنا كل يوم
ياسلام لو عشنا مرا انا وانت برا الحلم يوم
يا سلام لو في لحقيقه اعيش معاك أنا بس يوم
يالى انت عشت عمري كله ليك ولا يوم جوا الحياه كنا سوا
ازاي في الحلم دايماً احس فيك واصحه والقيك صوره ودايبه بالحياه

سبني احبك
نفسي احبك اقرب منك
بس اسمحلي اكون حوليك
بس لسى ناقصني الفرصة انا واريك
وسيبها عليها شواف أنا اعمل ايه
حيبقى غرامنا الدنيا دي تحكى عليه
يعنى احب دي فارقه معاك في ايه
كل ما جراب انى اقراب واخد وادي معاك بكلام
ارجع و اوقع بالسانى بان الغرام

لحضة غضب

اختلفنا وافقرنا كنا في لحظة غضب
ماتمالكنا غضبنا وانا والموفق صعب
ضاع منى من أبي حسره قليبي عليه
لا هو حس وجاني ولا حاسس بالتعب
صارت الدنية دموع وانطفت كل الشموع
وحدي بالارض الليل وهمي بقلبي تعب
مابيقا لاحزنى حلول والشتا فى كل الفصول
مادفت في يوم روحي وانا بهم وتعب



لمسين الارض

هو حنفضل كدا ع طول منحب في بعض
هو حنفضل كدا ع طول عايشين لبعض
حنعيش كدا طايرين لفوق مش هننزل مش هنفوق
خلينا كدا علينا يا لشوق ، نحنه سنين لمسين الارض
من يستاهل نشوفو شايف ولا سامع
من يستاهل يبقى واقف بينها
يلي راح للعشق صح ماعدش راجع
مش رح نرجع طول مافينا شوق ونص


ببتعد عنك
ببتعد عنك ودورلك بدال حب غيري دور لا قلبك محل
الصراحة انت ماحبيتني دامك أنت خنت نسيانك سهل
الى مثلك انا ما أندم عليه الندم ل صرات انا لا الحين ابيه
روح انا مبغاك روح وخلينى بلقا شخص تانى يحس فيني
يلي تبقى كذبه وخلاصك غدر كل يوم قلبي يا اقسى بشر
مااظن ما مر يوم وماخنتني وانا بستغرب من القلب الحجر
يا خساره وقتي ضيعته معها اة كم اعطيت لكن ماكفاك
وانت ماتدري ترا علمتنى كيف اقسي قلب دايب فى هواك

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

بحر النجوم

مدونة بحر النجوم كل جديد وحصري

شات مدونة بحر النجوم

مدونة بحر النجوم


بحر النجوم



بحر النجوم يرحب بالزوار الكرام